علی ملاقلی پور : دو سال و نیم است که ممنوع الکارم

علی ملاقلی پور : دو سال و نیم است که ممنوع الکارم

علی ملاقلی پور کارگردان از ممنوع الکاری اش گفت. اینجا را بخوانید

دنیای قلم -علی ملاقلی پور :بعد از سریال کتونی زرنگی در تلویزیون ممنوع الکار شدم و یکسالی هم ممنوع التصویر بودم به عنوان مثال از برنامه چهل تیکه زنگ زدند به عنوان مهمان بروم اما بعد از چند ساعت عذرخواهی کردند و گفتند استعلام کردیم و شما ممنوع التصویر هستید ، این در حالی بود که فیلم قندون جهیزیه و دیگر آثار مستند بنده از صداوسیما پخش می شد . در دوره معاونت سیمای آقای مرتضی میرباقری که کتونی زرنگی توقیف شد از مسئول دفتر ایشان درخواست وقت کردم تا با تهیه کننده پیگیر چگونگی شرایط سریال باشم که هیچ گاه این زمان داده نشد .

 

چندی پیش یکی از تهیه کننده ها برای ساخت یک سریالی در شبکه نمایش خانگی تماس گرفت و دعوت به همکاری کرد و استعلام کرد و از من عذرخواهی کرد و گفت از طرف ساترا تو ممنوع الکاری ، در این چند سال فقط چند فیلم کوتاه و مستند و نماهنگ یا تیزر ساخته ام و میسر شده ، در حوزه سینما چند فیلمنامه نوشتم یا چند فیلمنامه به من پیشنهاد شد که در هر کدام از این پیشنهاد ها رضایت دوسویه اتفاق نیفتاد و ساخت میسر نشد البته وضعیت خود در سینما را هم نمی دانم که استعلام آنجا چگونه میشود .
در دوره ریاست آقای جبلی بر صداوسیما چندین بار نامه هایی برای ایشان نوشتم تا وضعیت سریالی را که یکسال برایش زحمت کشیدیم را جویا شوم اما جوابی دستگیرم نشد ، نزدیک به چهار ماه است از دفتر و اطرافیان آقای وحید جلیلی قائم مقام سازمان صدا و سیما درخواست وقت و دیدار کردم که ایشان هم مانند آقای میرباقری وقتی ندادند .

 


سریال نجلا ۲ به کارگردانی دوست و همکارم خیرالله تقیانی پور مدتها در حال فیلمبرداری بود که چون به پخش نزدیک بودند و برای اینکه به سریال به آنتن برسد از طرف ایشان و تهیه کننده اثر آقای سعید سعدی به عنوان کارگردان دوم «بخش زندان» دعوت به همکاری شدم اما از طرف صداوسیما اجازه ندادند اسم بنده به عنوان کارگردان گروه دوم یا کارگردان بخش زندان در تیتراژ نوشته شود . و فقط با تشکر قید شد من هم که قصدم کمک بود در هنگام ضبط و پخش کار سکوت اختیار کردم .


اما لازم بود این مطلب را دیگر علنی بنویسم چون مدام از من می پرسند که چرا کار بلند یا سریال نمیسازی ، جواب این است که دو سال نیم هست ممنوع الکارم و سیستم در بسیاری از حالات نام برده شده به صورت قهر و دفع نسبت به شخص من قرار دارد .


پی نوشت : در صورت تکذیب مطالب بنده درباره وقت گرفتن از مسئولین صداوسیما و عدم پاسخگویی مدام ایشان مدارک لازم و متعدد جهت وقتهایی که گرفتم را ارائه خواهم کرد.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.