آسیب های جدی ازدواج همزمان با دو زن

آسیب های جدی ازدواج همزمان با دو زن

آسیب های جدی ازدواج همزمان با دو زن را اینجا بخوانید

دنیای قلم -زندگی‌مشترک خوبی دارم. کارمندم. دو تا بچه دارم. ۴۳ ساله‌ام و تصمیم به ازدواج مجدد با دختری مجرد و سن  بالا اما مخفیانه دارم. لطفا راهنمایی‌ام کنید.
مخاطب گرامی، بهتر است ابتدا علل گرایش مردان به داشتن همسر دوم را بررسی کنیم. مهم‌ترین دلیل تمایل برخی مردان به این مسئله داشتن موقعیت اقتصادی خوب، تنوع طلبی، اختلالاتی از جمله نبود پیوند عاطفی قوی میان زوج ها، سرد مزاجی همسر و ... است. البته گفتن این علت‌ها به معنای دادن مجوز برای انجام این کار نیست چرا که چنان چه هر کدام از این دلایل هم واقعا وجود داشته باشد، بهتر است برای حل آن از کارشناس مناسب استفاده کرد تا مشکل با همسر کاملا مرتفع شود و کانون خانواده به گرما و ثبات بیشتری برسد.


   ازدواج پنهانی تبعات سختی دارد


شما در پیام خود بیان کرده بودید که زندگی خوب و مناسبی دارید. بهتر بود توضیح بیشتری می‌دادید که دقیقا به چه علت، به داشتن همسر دوم فکر می‌کنید. شاید مثلا از روی خیرخواهی، دلسوزی، عاشق شدن و ... . باشد . از سوی دیگر به نظر می‌رسد که گزینه خود را هم پیدا کرده‌اید و شاید قرارهای لازم را با هم گذاشته‌اید. دوست عزیز طبیعتا فرد دانایی هستید و می‌دانید که ازدواج پنهانی تبعات سختی هم برای شما، هم برای خانواده تان و هم برای همسر دوم دارد. طبق فرهنگ کشور ما، این قضیه به هر شکلی که باشد چه موقت و چه دایم، اگر لو برود چیزی شبیه فاجعه رخ می دهد! بدون تعارف باید گفت متهم اصلی، شما می شوید و تا  آخر باید تاوان پس بدهید.


   آن دختر هم با این ازدواج آسیب می‌بیند


بهتر است کمی واقعی‌تر به این تصمیم خود نگاه کنید. شاید شما تا زمانی بتوانید خیلی خوب پنهانی رفتار کنید که خانواده مطلع نشوند اما واقعا تا ابد ماه پشت ابر نمی‌ماند. از سوی دیگر این خانم یک فرد مجرد است که تا به حال ازدواج نکرده و منطقی است تمام خواسته‌های یک زن از ازدواج را از شما و این ازدواج می‌خواهد. شما در حالت سختی قرار می گیرید که هم باید تمام انتظارات او را برطرف کنید و هم خانواده چیزی نفهمند، حتی اگر هم بگوید دختری است که با تمام مشکلات رابطه پنهانی کنار آمده و انتظاری ندارد. ببینید، اگر به شکل انسانی نگاه کنید شما تمام زمانی را که با آن خانم طی می کنید از وقت و دور هم بودن با خانواده‌تان هزینه می‌کنید که این زمان را می‌توانستید با دو فرزند و همسر خود داشته باشید. حتی اگر تصور کنید که اصلا چیزی از آن‌ها کم نمی‌شود! شما حتی اگر آن خانم را دوست دارید به خاطر او هم که شده بهتر است دست نگه دارید چون آن دختر هم آسیب می‌بیند و به خواسته‌های خود نمی‌رسد.

 

نویسنده : فریبا البرز | ‌ کارشناس ارشد مشاوره خانواده
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.