مأموریت اینترپل برای دستگیری قاتل تاجر ایرانی در ترکیه

مأموریت اینترپل برای دستگیری قاتل تاجر ایرانی در ترکیه

بازپرس جنایی به پلیس بین‌الملل دستور داد تا با همکاری پلیس ترکیه، متهم متواری را بازداشت کرده و به ایران منتقل کنند.

دنیای قلم -ردیابی‌های پلیسی برای حل معمای قتل مرد تاجر در تهران آنها را به مرد جوانی رساند که پس از این جنایت به ترکیه فرار کرده است.
اوایل اسفند امسال، مرد جوانی هراسان قدم در اداره چهارم پلیس آگاهی پایتخت گذاشت و از ناپدید شدن پدر 70 ساله‌اش خبر داد.
مرد جوان زمانی که در مقابل افسر پرونده قرار گرفت، گفت: پدرم جمشید تاجر بود ،اما مدتی است که بازنشسته شده و در آپارتمانی واقع در شمال تهران زندگی می‌کند. روز گذشته، قرار بود پدرم به همراه یکی از دوستانش به نام افشین به یک طباخی بروند و کله پاچه بخورند، اما بعد از آن دیگر از پدرم خبری نشد، هر چه با تلفن همراهش تماس می‌گیرم، خاموش است. نگران او شده و به خانه‌اش رفتم، اما کسی در را باز نکرد. خودروی او هم در پارکینگ نبود وقتی از پیدا کردن پدرم مأیوس شدم، تصمیم گرفتم از پلیس کمک بگیرم.
با شکایت مرد جوان، تحقیقات برای یافتن مرد ثروتمند به دستور بازپرس محمد وهابی آغاز شد. در نخستین گام، کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی پایتخت به سراغ افشین رفتند، مرد جوانی که آخرین بار با مرد تاجر قرار ملاقات داشت، اما افشین در تحقیقات مدعی شد: با دوستم قرار داشتم ،اما شب قبلش برایم کاری پیش آمد و به همین دلیل اواخر شب بود که با جمشید تماس گرفته و قرار را کنسل کردم. بعد از آن هم خبری از او ندارم و نمی‌دانم چه اتفاقی برایش رخ داده است.
با شروع تحقیقات، کارآگاهان راهی خانه جمشید شده و پس از ورود در نگاه اول با به هم ریختگی خانه مواجه شدند. در حالی که بررسی‌ها در این خصوص ادامه داشت، راننده یک خودروی عبوری، جسد سوخته مردی را در حاشیه یکی از بیابان‌های کرج پیدا کرد. گزارش کشف جسد به تیم جنایی استان البرز اعلام و تحقیقات در این خصوص آغاز شد.
در بررسی‌های اولیه متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند که جسد متعلق به مردی حدوداً 60 تا 70 ساله است که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است. هیچ مدرک هویتی همراه جسد نبود و تحقیقات نشان می‌داد که قتل در محل دیگری رخ داده و عامل یا عاملان جنایت، جنازه را به آن محل انتقال داده و به آتش کشیده‌اند.
جسد مرد سوخته به پزشکی قانونی منتقل شد از آنجا که مشخصات قربانی به جمشید شباهت زیادی داشت بدین ترتیب از خانواده مرد تاجر خواسته شد برای شناسایی جسد به پزشکی قانونی بروند که با افشای هویت جسد و تأیید قتل جمشید تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد.


سرقت 500 میلیونی


در ادامه رسیدگی به این پرونده کارآگاهان به تحقیقات میدانی از همسایه‌ها و سرایدار خانه مقتول پرداختند. در این میان سرایدار ساختمان سرنخی را به مأموران داد و گفت: بعد از ناپدید شدن جمشید، مرد جوانی به ساختمان آمد و با کلیدی که به همراه داشت وارد آپارتمان جمشید شد. از آنجایی که چندین بار او را با جمشید دیده بودم آن روز به او شک نکردم. با مشخصاتی که وی از مرد جوان داد معلوم شد وی همان افشین بوده است.در حالی که ردیابی‌ها برای شناسایی عامل قتل ادامه داشت کارآگاهان دریافتند از حساب مقتول  500 میلیون تومان برداشت شده است. بررسی‌ها ادامه یافت و معلوم شد عامل این برداشت 500 میلیونی  کسی نیست جز افشین. کارآگاهان با کنار هم قرار دادن مدارک و شواهد پلیسی دریافتند افشین در این جنایت نقش دارد.
بدین ترتیب تیم جنایی پس از هماهنگی‌های لازم با بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی پایتخت، برای دستگیری افشین وارد عمل شدند، اما زمانی که به خانه وی رفتند مشخص شد خانه‌اش را ترک کرده و با خرید بلیت هواپیما از کشور خارج شده و به ترکیه رفته است. با فرار مرد جوان، فرضیه ارتکاب جنایت از سوی او پررنگ شد. بدین ترتیب بازپرس جنایی به پلیس بین‌الملل دستور داد تا با همکاری پلیس ترکیه، متهم متواری را بازداشت کرده و به ایران منتقل کنند.

منبع: ایران
 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.