مرگ به دلیل جا ماندن گازاستریل هنگام جراحی قلب

مرگ به دلیل جا ماندن گازاستریل هنگام جراحی قلب

یک سال قبل و در جریان جراحی قلب که روی متوفی صورت گرفته بود، گاز استریل در بدن متوفی جا مانده و او از همان زمان احساس دردهای شدیدی می‌کرد.

دنیای قلم -جا ماندن گاز استریل در بدن مردی هنگام جراحی قلب به قیمت جانش تمام شد.

ظهر یکشنبه هفتم آذر‌ماه به قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس ویژه قتل خبر رسید که مردی 62ساله در یکی از بیمارستان‌های تهران هنگام عمل جراحی فوت شده است. خانواده این مرد با مراجعه به کلانتری مدعی بودند که مرگ پدرشان قصور پزشکی و به‌دلیل جا ماندن ابزار پزشکی در بدن وی هنگام عمل جراحی بوده است. 

در این شرایط با دستور قاضی تحقیقات در این پرونده آغاز و مشخص شد که متوفی یک سال قبل برای انجام جراحی قلب به بیمارستانی در تهران مراجعه کرده و پس از عمل نیز از آنجا مرخص شده اما هر ازگاهی از ناحیه قفسه سینه و شکم درد شدیدی احساس می‌کرده است. او تصور می‌کرده دردها طبیعی و به‌دلیل عوارض پس از عمل است اما این دردها نه‌تنها کمتر نشد بلکه با گذشت زمان شدت بیشتری یافت. 

به این ترتیب مرد میانسال بار دیگر نزد پزشک جراح خود رفت و با انجام آزمایش‌های دوباره و تصویربرداری، مشخص شد که در بدن وی عفونت زیادی پخش شده است. پزشک نظر داد که او باید مجددا تحت جراحی قرار بگیرد اما این مرد در جریان دومین جراحی و هنگام عمل جانش را از دست داد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد، یک سال قبل و در جریان جراحی قلب که روی متوفی صورت گرفته بود، گاز استریل در بدن متوفی جا مانده و او از همان زمان احساس دردهای شدیدی می‌کرده است. جاماندن گاز باعث شده که عفونت در تمام بدن متوفی پخش و درنهایت به مرگ او در جراحی دوم منجر شود. 

پس از این اتفاق خانواده متوفی به طرح شکایت از پزشک و تیم جراحی پرداختند که با دستور بازپرس جنایی جسد برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شده و تحقیقات دراین باره ادامه دارد.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.