به این دلایل آب هویج بنوشید

به این دلایل آب هویج بنوشید

خواص بی نظیر آب هویج که باعث می شود به یک نوشیدنی خاص تبدیل شود را اینجا بخوانید

دنیای قلم - هویج گیاهی بسیار مفید است که در ایران به صورت فراوان وجود دارد ، هویج را هم به صورت خام و هم پخته و هم آب آن را مصرف می کنند. خواص آب هویج آن را به یک نوشیدنی خاص تبدیل کرده است 


تقویت سیستم ایمنی بدن و کنترل بیماری‌های قلبی:


خواص آب هویج برای سلامتی بدنمصرف یک لیوان آب هویج به طور مرتب، می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند. همچنین به حفظ سلامت قلب شما کمک می‌کند. هویج، یک منبع غنی از ویتامین a و بتاکاروتن است، که در کاهش میکروب‌ها موثر هستند. فراوانی ویتامین a در آب هویج می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی جلوگیری کند. ویتامین a، همچنین از اندام‌های داخلی بدن در مقابل موجودات بیماریزا کمک می‌کند.

 

 

کلسترول را کاهش می‌دهد:


پتاسیم موجود در آب هویج، می‌تواند سطح کلسترول را کاهش دهد، در نتیجه منجر به کاهش خطر بیماری قلبی می‌شود.

 


 
بهبود زخم‌های خارجی:


آب هویج، می‌تواند روند بهبود زخم‌های خارجی را سریعتر کند. ویتامین c، که در مقادیر بالایی در آب هویج وجود دارد، به سرعت به زخم کمک می‌کنند.

 

 

افزایش سلامت استخوان:


ویتامین k موجود در آب هویج، برای پروتئین سازی بدن ضروری است. همچنین به پیوستگی کلسیم کمک می‌کند که منجر به بهبود سریع استخوان‌های شکسته می‌شود. پتاسیم موجود در هویج به بهبود سلامت استخوان نیز، کمک می‌کند.

 

 

پاکسازی کبد:


آب هویج، می‌تواند کبد را پاکسازی و سم زدایی کند. مصرف منظم این آبمیوه، می‌تواند به پاکسازی سموم از کبد کمک کند. جریان خون، نمی‌تواند بدن را از سموم و مواد صفراوی از طریق کلیه‌ها پاک کند. آن‌ها باید از پوست خارج شوند. آب هویج به این روند کمک می‌کند و تضمین می‌کند که مواد صفراوی از بدن خارج شود. هنگامی که کبد به خوبی عمل می‌کند، از انباشت چربی جلوگیری می‌کند و به هضم سریع آن کمک می‌کند. اینکار مانع از افزایش وزن و چاقی می‌شود.

خواص آب هویج

 

درمان عفونت:


بدن ما، روزانه در معرض مواجهه با میلیون‌ها میکروب و عفونت‌ها است. آب هویج، می‌تواند از عفونت‌های داخلی و خارجی به علت خواص ضد ویروسی و ضد عفونی کننده اش، جلوگیری کند و به درمان آن کمک کند.
کاربرد خوراکی آن عفونت‌های داخلی دهان، گلو، معده، روده، دستگاه ادراری و روده بزرگ را درمان می‌کند. آب هویج همچنین به درمان سرفه، سرماخوردگی، آنفلوآنزا، برونشیت، اوریون، سرخک، بثورات، زخم، زخم، پسوریازیس، کربونکلس، گانگرن و ... کمک می‌کند.

 


 
تقویت ایمنی بچه ها:


آب هویج در رژیم غذایی کودک نو پا، قطعا یک ایده خوب است. آب هویج پر از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است، و باعث افزایش ایمنی در بچه‌های کوچک می‌شود. این آبمیوه خوشمزه بسیار سیر کننده است. همچنین، از آنجایی که کالری کم است، بهترین نوشیدنی سالم طبیعی برای فردی است که قصد کاهش وزن دارند. حاوی مقدار زیادی قند طبیعی است، بنابراین مجبور به اضافه کردن شکر اضافی به آن نیستید.

 

 

پاکسازی بدن:


آب هویج بدن را پاکسازی می‌کند و همه سم‌ها را از بین می‌برد، بنابراین به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. آب هویج تازه خالص، دستگاه گوارش را از سموم و مزاحم‌های ناشی از بافت ها، فیبر‌های عضلات، جریان خون، مفاصل و اندام‌های داخلی پاک می‌کند. این، به نوبه خود، از بسیاری از بیماری‌هایی مانند زردی، نقرس، ادم، آرتروز، و ... جلوگیری می‌کند.

 

 

کمک به زیبایی پوست


آب هویج، نه تنها سلامت خوبی را به ارمغان می‌آورد، بلکه مشکلات پوستی را نیز حل می‌کند.

آب هویج، راه نجات است! پتاسیم، باعث کاهش خشکی پوست و کاهش زخم‌ها و ضایعات پوستی می‌شود. همچنین به پوست، زندگی و طراوت می‌بخشد. به بهبود هیدراتاسیون کمک می‌کند و بنابراین پوست را مرطوب نگه می‌دارد.

آب هویج، به عنوان مکمل ویتامین برای پوست شما عمل می‌کند و باعث درخشش پوست می‌شود. همچنین، حاوی بسیاری از مواد مغذی سالم است که می‌تواند مشکلات مربوط به پوست، مانند اگزما را که ناشی از کمبود ویتامین a، درماتیت و بثورات است، را کاهش دهد.

 

 

در مصرف آب هویج احتیاط کنید


خواص آب هویج برای سلامتی بدندر حالی که آب هویج یک انتخاب سالم و مفید است، چندین خطر مرتبط با استفاده از آن وجود دارد، بنابراین، لازم است قبل از مصرف آب هویج، آن‌ها را به یاد داشته باشید.

بیماران مبتلا به دیابت، به هیچ عنوان نباید زیاد از آب هویج مصرف کنند به این دلیل است، که آب هویج شکر متمرکز شده‌ای دارد که ممکن است منجر به افزایش قند خون شود. خوردن هویج، یک گزینه بهتر است.
مصرف زیاد آب هویج، می‌تواند منجر به یک بیماری به نام کاروتنوز شود، رنگ پوست بینی و پا‌ها تبدیل به زرد و نارنجی می‌شود.

قبل از مصرف آب هویج، باید حساسیت به هویج را بررسی کنیم.

مادرانی که با شیر خود، به کودکشان غذا می‌دهند، باید از مصرف زیادی آب هویج جلوگیری کنند، زیرا ممکن است منجر به تغییراتی در شیرشان شود.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.