نخستین زنی که به ماه سفر می کند

نخستین زنی که به ماه سفر می کند

نخستین زنی که قرار است پا بر کره ماه بگذارد،کیست؟ در این باره بیشتر بخوانید.

دنیای قلم _از زمانی که پای بشر به کره ماه باز شد تا کنون ۱۲ فضانورد مرد روی خاک این قمر پیاده شده و قدم زده‌اند، اما تا کنون هیچ زنی پا روی سطح ماه نگذاشته است. حالا قرار است زنی که شهروند آمریکا و ایرانی تبار است به کره ماه سفر کند. نام این زن یاسمین مقبلی است. پیش از این نام زنان دیگری نیز برای این مأموریت فضایی مطرح شده بود.

به گزارش یورونیوز، فیروز نادری، مشاور ناسا در صفحه اینستاگرام خود با اعلام این مطلب نوشت: «نخستین زنی که گام بر ماه می‌گذارد ممکن است یک آمریکایی ایرانی‌تبار باشد.»

 

ماموریت در سال 2024


این کارشناس پیشین ناسا با یادآوری این که سازمان فضایی آمریکا قصد دارد در چهارچوب برنامه فضایی «آرتمیس» در سال ۲۰۲۴، ۱۸ فضانورد شامل ۹ زن و ۹ مرد را برای چند مأموریت در ماه در نظر گرفته است، نوشت: «اولین مأموریت متعلق به یک فضانورد زن به نام "اولین زن" و یک فضانورد مرد با عنوان "مرد بعدی" خواهد بود. یک ایرانی-آمریکایی، یاسمین مقبلی، یکی از ۹ فضانورد زن است.»
از زمانی که پای بشر به کره ماه باز شد تا کنون ۱۲ فضانورد مرد روی خاک این قمر پیاده شده و قدم زده‌اند، اما تا کنون هیچ زنی پا روی سطح ماه نگذاشته است. پیش از این نام زنان دیگری نیز برای این مأموریت فضایی مطرح شده بود.

منبع: فرارو

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.