همه چیز درباره فیلم «جمشیدیه» + فیلم

کارگردان فیلم جمشیدیه کیست؟ در چه ژانری ساخته شده است؟ اینجا را بخوانید.

دنیای قلم- فیلم جمشیدیه به کارگردانی یلدا جبلی در سال 1397 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. از نکات قابل توجه «جمشیدیه» حضور کیومرث پوراحمد و بهرام عظیمی دو کارگردان مشهور سینما و انیمیشن است که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

داستان فیلم جمشیدیه

جمشیدیه، با نگاهی اجتماعی به یکی از معضلات فراگیر جامعه می پردازد. «ترانه» و «امیر»، زن و شوهر 34 و 37 ساله ای هستند که درست در شب تولد امیر درگیر یک حادثه میشوند و برای کشف حقایق نهفته در دل این حادثه، وارد مسیر پیچیده ای می شوند که هر چه بیشتر در آن پیش می روند، امکان بازگشتشان کم و کمتر می شود.

 

بازیگران فیلم جمشیدیه

ازیگران مطرحی همچون «سارا بهرامی»، «حامد کمیلی»، «پانته آ پناهی ها»، «سعید چنگیزیان»، «ستاره پسیانی» و «ندا جبرائیلی» در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. 

 

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم «دوئت» + فیلم

 

سارا بهرامی

 

بیوگرافی سارا بهرامی

سارا بهرامی (زادهٔ ۲ بهمن ۱۳۶۱) هنرپیشه سینما اهل ایران است.

وی فارغ‌التحصیل رشته تئاتر است و از ۹ سالگی با ثبت‌نام در کلاس‌های تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد این عرصه شد.

او که در در نمایش‌هایی چون «راهزنان»، «متولد ۱۳۶۱»، «اگر..»، «هم‌هوایی»، «مخمصه» و… بازی کرده‌است، در سال ۱۳۹۲ با بازی در مجموعه تلویزیونی پروانه به شهرت رسید.

وی اولین کار سینمایی خود را در سال ۱۳۸۸ با فیلم ایرانی-فرانسوی «تهرون» به کارگردانی نادر تکمیل همایون تجربه کرد. او برای اولین بار برای بازی در فیلم ایتالیا ایتالیا به کارگردانی کاوه صباغ زاده نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر و جشن منتقدین و نویسندگان سینمای ایران شد. همچنین وی توانست در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم دارکوب موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شود.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.