هر آنچه باید درباره واکسن کرونای «مدرنا» بدانید

هر آنچه باید درباره واکسن کرونای «مدرنا» بدانید

دومین واکسن کرونا توسط شرکت مدرنا ساخته شد. درباره آن چه می دانید؟ اینجا را بخوانید.

دنیای قلم- شرکت آمریکایی «مدرنا» روز دوشنبه اعلام کرد، واکسنی ساخته که موفقیت قابل توجهی در مبارزه با ویروس کرونا از خود نشان داده است.

بنابر اعلام این شرکت که مقر آن در ماساچوست آمریکا قرار دارد، واکسن ساخته شده 94.5 درصد در مبارزه با ویروس کرونا موفق بوده است.

پیشتر شرکت  فایزر نیز در خبری از اثر بخشی واکسن این شرکت برای مقابله با ویروس کرونا خبر داده بود.

بنابر گفته شرکت فایزر،  آزمایش‌های گسترده‌ای که روی این واکسن جدید انجام شده،‌ نشان می‌دهد که تا 90 درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل کرده است.

ویروس کرونا

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره واکسن کرونای فایزر

 

مدرنا دومین واکسن ساخت یک شرکت آمریکایی با اثربخشی بسیار بالاست.

دکتر آنتونی فاوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا گفت: «نتایج خیلی هیجا‌ن‌انگیزی‌است. ۹۴.۵ درصد واقعا رقم چشمگیری است.»

دکتر تل زکس، مدیر ارشد پزشکی شرکت مدرنا، گفت: «یکی از بهترین لحظات عمرم بود. تکمیل این واکسن و جلوگیری از بیماری با چنین میزانی از اثربخشی واقعا باورنکردنی است.»

دکتر فاوچی گفت که مایه‌کوبی می‌تواند از میانه ماه دسامبر (چهار هفته دیگر) آغاز شود. انتظار می‌رود در مرحله نخست، واکسن به گرو‌ه‌های در معرض خطر مانند پرستاران و بهیاران، سالمندان و بیماران، و در مرحله بعد در بهار سال آینده به کل جمعیت تزریق شود.

 

بیشتر بخوانید: واکسن کرونا کی به ایران میرسد؟

 

واکسن‌های مدرنا و فایزر مشابه است، واکسن مدرنا برتری چشمگیری دارد: واکسن فایزر باید در دمای ۷۵ درجه سانتیگراد زیر صفر نگهداری شود، در حالی که داروخانه‌ها و مطب پزشکان، از یخچال‌هایی با چنین قدرتی بی‌بهره‌اند. واکسن مدرنا اما باید در دمای بیست درجه زیر صفر نگه داشته شود، مشابه دمای نگهداری واکسن‌های دیگر مثل آبله‌مرغان.

 

منبع: ایندیپندنت و تابناک

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.