خواص انار که تا به حال نمی‌دانستید

خواص انار که تا به حال نمی‌دانستید

7 خاصیت بی‌نظیر انار که تا به حال نمی‌دانستید را اینجا بخوانید

دنیای قلم -انار میوه‌ای با طعم ترش و شیرین و گس است که طرفداران بسیاری دارد. این میوه کم‌کالری و سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر، با داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی، فواید بسیاری دارد و به محافظت در برابر بیماری‌ها و همچنین سلامت قلب کمک می‌کند. به گزارش وری‌ول هلث، دانه‌های انار حاوی پلی‌فنول‌هایی‌اند که ترکیبات آنتی‌اکسیدانی‌ و به دنبال آن آثار ضدالتهابی روی سلول‌های بدن دارند. برخی از فواید انار عبارت‌اند از:


1 سلامت قلب

نتایج برخی پژوهش‌ها به مصرف روزانه آب انار برای کاهش چربی خون اشاره دارند. این میوه با کاهش کلسترول بد و همچنین کاهش التهاب مرتبط با بیماری قلبی و سایر بیماری‌های مزمن، این امر را میسر می‌کند.


2 سلامت روده

انار با حمایت از میکروبیوم روده که محیط باکتریایی طبیعی است، به سلامت گوارش کمک می‌کند. پژوهشی بر روی حیوانات نشان داد عصاره انار در پیشگیری از بیماری التهابی روده (آی‌بی‌دی) موثر است. کارشناسان این را به ترکیبات و فیبر موجود در انار نسبت می‌دهند که روی جلوگیری از رشد باکتری‌های مضر در روده تاثیرگذار است.


3سلامت پوست

بنا بر نتیجه یک تحقیق، پوست شرکت‌کنندگانی که ۱۲ هفته آب انار مصرف کرده بودند، پس از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (uv) محافظت بیشتری داشت و به سرعت آسیب ندید یا اکسید نشد. اکسیداسیون پوست زمانی اتفاق می‌افتد که عوامل استرس‌زای خارجی باعث تخریب کلاژن و عملکرد سلول‌های پوست می‌شوند و بیماری‌های پوستی مانند سرطان پوست را ایجاد می‌کنند.


4 بهبود حافظه

 آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار به بهبود از دست رفتن حافظه- که در طول فرایند پیری ایجاد می‌شود - کمک می‌کنند. مواد مغذی گیاهی انار (فیتونوترینت‌ها) به کاهش استرس اکسیداتیو در مغز کمک می‌کند و بر همین مبنا در محافظت از حافظه بلند‌مدت و کوتاه‌مدت موثر است.


5خواص ضدسرطانی

سطوح بالای آنتی‌اکسیدان موجود در انار التهاب کلی را کاهش می‌دهد و رشد و گسترش تومورهای موجود در مراحل اولیه برخی سرطان‌ها را کند می‌کند.


6 کاهش درد مفاصل

باز هم به لطف آنتی‌اکسیدان‌ها و آثار ضدالتهابی انار، تورم و درد مفاصل کاهش می‌یابد. بنا بر تحقیقات، احتمال دارد این میوه از استئوآرتریت جلوگیری کند. استئوآرتریت نوعی بیماری مفصلی عموما در زانو، مفصل ران و دست‌هاست که به‌دلیل افزایش سن یا آسیب‌ها ایجاد می‌شود. البته به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.


7جلوگیری از عفونت

پلی ‌فنول‌های موجود در انار به محافظت در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها که احتمالا کووید-۱۹ را هم شامل می‌شود، کمک می‌کند.  

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.