10 ترفند آشپزی سرآشپزها

10 ترفند آشپزی سرآشپزها

سرآشپزها چطور آشپزی می کنند اینجا را بخوانید

دنیای قلم -هر سرآشپزی برای اینکه سرعت و خوشمزگی در پخت غذا داشته باشد ترفندهایی را رعایت می کند که 10 ترفند آن را برای شما گفته ایم.


   کدام سبزی را با آب گرم یا آب سرد بشوییم؟


 در صورتی که نمی‌دانید کدام یک از سبزیجات را برای پختن ابتدا در آب سرد یا آب داغ بریزید، کافی است این نکته را درنظر داشته باشید که آن دسته از سبزیجات که روی زمین رشد می‌کنند به آب داغ و آن دسته از سبزیجات که زیر زمین رشد می‌کنند برای پختن به آب سرد نیاز دارند.


 ترفند به هم نچسبیدن ماکارونی‌


 برای این که ماکارونی و پاستا به هم نچسبد ، کافی است به ازای هر 100 گرم ماکارونی یک لیتر آب اضافه و مقدار آب را زیاد کنید.


تکنیک رنده کردن انواع پنیر


 نکته لازم درباره رنده کردن انواع پنیر در آشپزی این است که اغلب پنیر‌ها در صورتی که در دمای محیط قرار بگیرند بافتی نرم را به خود خواهند گرفت و به سختی می‌توان آن‌ها را رنده کرد. برای رنده کردن راحت‌تر پنیر‌ها باید آن ها را  20 دقیقه در فریزر قرار دهید،سپس رنده کنید.


 ترفند درآوردن پوست تخم مرغ از غذا


 برای بیرون آوردن پوست تخم مرغ از داخل ظرف غذا می‌توانید این ترفند‌ جالب آشپزی را به کار ببرید. ابتدا انگشت خود با آب خیس و به پوست تخم مرغ نزدیک کنید، با این ترفند به دلیل ایجاد خاصیت مغناطیسی بین پوست تخم مرغ و انگشت دست به راحتی می‌توانید پوست را از داخل ظرف خارج کنید.


  روش پوست کندن گوجه فرنگی


 بهترین روش برای پوست کندن گوجه فرنگی این است که انتهای آن را به صورت x برش بزنید و آن را به مدت 15 تا 20 ثانیه در آب در حال جوشیدن قرار دهید و بعد از درآوردن گوجه فرنگی‌ها از داخل آب به راحتی می‌توان پوست آن را گرفت و مصرف کرد.


 چگونه یخ گوشت را آب کنیم؟


برای این‌که  با روش درست یخ گوشت را آب کنید،آن را درون بشقابی قرار دهید و در یخچال یا محیط اتاق بگذارید تا به آرامی یخ آن آب شود.


  در فر را باز نکنید


وقتی که کیک یا شیرینی را درون فر قرار می‌دهید، برای این که به خوبی پف کند، در فر را مکرر باز نکنید، زیرا دمای فر کاهش می یابد و کیک یا شیرینی به خوبی پف نمی کند.


  استفاده از چند تخته


 در آشپزخانه حداقل  از دو تخته استفاده کنید؛ یکی برای سبزیجات و دیگری برای گوشت‌ها. انجام این کار به حفظ بهداشت و پاکیزگی کمک می کند، زیرا گوشت‌های  خام باکتری هایی دارند  که برای سلامتی مضرند و این باکتری‌ها در صورت تماس با محیط، روی آن باقی می مانند  و اگر روی یک تخته باقی بمانند، می‌توانند به راحتی با سبزیجات ترکیب شوند و به این دلیل که بیشتر سبزیجات به صورت خام استفاده می‌شوند، این باکتری‌ها وارد بدن می‌شوند و می‌توانند دردسرساز باشند.


  اول تابه را داغ کنید


برای این‌که مواد سرخ کردنی را  بهتر سرخ کنید، اول تابه را به خوبی داغ و بعد مواد را به آن اضافه کنید، این کار باعث می شود بافت مواد سرخ کردنی بیشتر حفظ و خوش فرم‌تر شود.


  مواد را به دمای محیط برسانید


 به طور کلی پیشنهاد سرآشپزها این است که موادی را که قرار است از آن‌ها در پخت و پز استفاده کنید،اول به دمای محیط برسانید و سپس از آن‌ها استفاده کنید. این کار باعث می شود غذای شما لذیذ‌تر شود.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.