8 ماده غذایی که مسکن طبیعی هستند

8 ماده غذایی که مسکن طبیعی هستند

مواد غذایی که مسکن طبیعی دارند را اینجا بخوانید

دنیای قلم -تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که برخی خوراکی‌ها به‌اندازه داروهای مسکن رایج مانند ایبوپروفن قدرت مبارزه با درد را دارند


1  زنجبیل

زنجبیل احتمالاً بیشتر به دلیل خواص ضد تهوع و تسکین‌ دهنده معده شناخته شده است اما همچنین می‌تواند با درد، از جمله درد مفاصل ناشی از آرتریت و دردهای قاعدگی مبارزه کند.


2  بلوبری  

 

این جواهرات آبدار کوچک دارای مقدار زیادی مواد مغذی گیاهی هستند که ممکن است با التهاب مبارزه کنند و درد را کاهش دهند. دیگر میوه‌های حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی‌فنول‌ها، از جمله توت‌فرنگی و پرتقال، می‌توانند اثر تسکین‌دهنده مشابهی داشته باشند. 


3  دانه کدوتنبل  

دانه کدوتنبل منبع فوق‌العاده‌ای از منیزیم است؛ منیزیم می‌تواند تعداد حمله‌های میگرن‌ را کاهش دهد. دانه کدوتنبل همچنین ممکن است به پیشگیری و درمان پوکی استخوان کمک کند. برای دریافت منیزیم بیشتر، بادام و بادام هندی، سبزیجات با برگ سبز تیره و  لوبیا و عدس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.


4  ماهی سالمون 

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ ضد التهابی برای کاهش درد آرتریت و بهبود سلامت قلب است. انواع دیگر ماهی‌های آب سرد، از جمله تن، ساردین، قزل‌آلا و ماهی خال‌‌دار انتخاب‌های خوبی هستند.


5  زردچوبه 

کورکومین، ترکیب موجود در زردچوبه که رنگ نارنجی روشن به آن می‌دهد، می‌تواند بر چندین فرایند در بدن از جمله التهاب تأثیر بگذارد.


6  روغن زیتون 

  روغن زیتون ترکیبی به نام اولئوکانتال دارد که مانند ایبوپروفن عمل می‌کند. روغن زیتون  اصل  همچنین دارای لوبریسین است که غضروف را از شکستن محافظت می‌کند.


7  فلفل تند

  کپسایسین، ماده‌ای که به فلفل‌ها طعم تند می‌دهد، به‌ دلیل خواص ضد درد آن در کرم‌ها و لوسیون‌ها شناخته شده است. برخی تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که خوردن فلفل تند به جای قرار دادن آن روی پوست، ممکن است التهاب را کاهش دهد و از آن جلوگیری کند.


8  نعناع   

روغن نعناع، گرفتگی‌های دردناک، گاز و نفخ را که از علایم سندروم روده تحریک‌پذیر هستند، تسکین می‌دهد. چای نعناع یک تسکین‌ دهنده خوب برای ناراحتی‌های گاه‌به‌گاه شکم است.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.