آیا باید از زندگی زناشویی خجالت کشید

آیا باید از زندگی زناشویی خجالت کشید

چرا نباید از زندگی زناشویی خجالت کشید اینجا را بخوانید

دنیای قلم -زندگی زناشویی هیچ‌کس کامل نیست و نباید بابت برخی چیزهای بدیهی نگرانی داشته باشیم و خجالت بکشیم
 خیلی چیزها در زندگی مشترک جزو حقوق هر دو طرف است و زن و شوهر، هیچ‌کدام نباید بابت بهره‌بردن از این بدیهیات خجالت بکشند، شرمنده باشند یا منتی سر فرد مقابل بگذارند. برخی از این موارد را با هم مرور می‌کنیم:
 

1) داشتن زمان شخصی


 همه ما نیاز داریم در طول زندگی، یک زمان مشخصی را با خودمان خلوت کنیم، فکر کنیم، حرف بزنیم و زندگی را مرور کنیم. نباید بابت این که زمانی را در کنار خانواده نیستید ناراحت باشید، این کار به منزله سفر شخصی یا تفریح شخصی نیست. گاهی 20 دقیقه در یک اتاق مجزا تنها چای بنوشید و فکر کنید.


2) تعریف مرزبندی برای حریم خانواده


 ازدواج و تشکیل خانواده به‌معنای برداشته شدن حریم و مرزها نیست. قرار نیست چون دوست همسر شما با او صمیمی بوده، بعد از ازدواج با زندگی شما هم مرزی نداشته باشد. در هرحالی خانواده اولویت دارد.  


3) داشتن روزهای بد در زندگی


 قرار نیست هر روز خوش بگذرد، هر روز در کافه یا در حال خرید و خوش‌گذرانی باشیم. زوج‌ها باید بدانند روزهای سخت هم دارند، روزهایی که هیچ‌چیز آن‌طوری که باید نیست و این‌جاست که باید در کنار هم باشند.


4) حرف زدن راجع به ترس‌ها و نگرانی‌ها


 هر کسی نگرانی‌ها و ترس‌هایی دارد. نباید احساسات منفی را نادیده بگیریم و از بیان آن‌ها با خانواده‌خود به‌خصوص همسرمان خودداری کنیم.


5) کامل نبودن زندگی مشترک


 زندگی مثل پست‌های اینستاگرامی و سریال‌های لاکچری شبکه نمایش خانگی نیست. اگر بخواهیم تظاهر کنیم که زندگی کاملی داریم هیچ چیزی جز اضطراب عایدمان نمی‌شود و روزی همه می‌فهمند که زندگی ما هم نقص‌هایی در روابط و مشکلاتی از جنبه مادی داشته است. پس تظاهر به‌خوب بودن نکنید و از وجود مشکلات خجالت نکشید، منتها کاستی‌های همسرتان را به دیگران نگویید. حریم خانواده و رازهایش حرمت دارد.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.