موج ششم کرونا کی به ایران می رسد؟

موج ششم کرونا کی به ایران می رسد؟

آنچه به نظر متخصصان اهمیت دارد توجه به این نکته است؛ واکسیناسیون به معنای ایمنی صد درصدی در برابر کرونا نیست و تنها به پیشگیری از موارد ابتلای شدید کمک می‌کند.

دنیای قلم -این روز‌ها با وجود سرعت گرفتن واکسیناسیون و بالا رفتن شمار افراد واکسینه شده در برابر کرونا؛ روند ابتلا با افزایشی 20 درصدی همراه شده است؛ موضوعی که به نظر می‌رسد در صورت بی توجهی به رعایت مسائل بهداشتی؛ زنگ هشدار موج ششم کرونا در کشور را به صدا در آورد.

واکسیناسیون در دو ماه اخیر با برنامه ریزی‌های مناسب در تأمین واکسن از منابع وارداتی و داخلی؛ روز‌های خوبی را سپری کرده است؛ به گونه‌ای که مراکز واکسیناسیون که تا پیش از این شاهد صف‌های طولانی و نارضایتی مراجعه کنندگان بودند این روزها؛ خلوت هستند و جامعه هدف با فراغ بال به این مراکز مراجعه می‌کنند.

بنا بر آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تزریق متوسط بیش از یک میلیون دُز واکسن روزانه؛ هنوز تا رسیدن به واکسیناسیون 70 درصدی جامعه فاصله داریم.

موج ششم کرونا کی به ایران می رسد؟

در این بین با کاهش محدویت‌ها و از سرگیری سفر‌های برون مرزی و بین شهری؛ رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کاهشی محسوس داشته است که نتیجه آن در افزایش 20 درصدی موارد ابتلا و بستری در روز‌های اخیر مشاهده می‌شود به گونه‌ای که در برخی استان‌ها نگرانی از آغاز موج ششم کرونا شدت گرفته است.

همچنین با قوت گرفتن حضوری شدن کلاس‌های درس دانشگاه‌ها و مدارس و با کاهش رعایت شیوه نامه‌ها و بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک؛ در صورت مواجهه با موج ششم برنامه ریزی برای از سر گیری آموزش حضوری پس از دو سال نقش برآب می‌شود.

آنچه به نظر متخصصان اهمیت دارد توجه به این نکته است؛ واکسیناسیون به معنای ایمنی صد درصدی در برابر کرونا نیست و تنها به پیشگیری از موارد ابتلای شدید کمک می‌کند؛ با توجه به اینکه هنوز سایه خیز پنجم کرونا از کشور رخت بر نبسته است اگر نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی سهل نگار باشیم به طور قطع موج ششم کرونا ما را غافل گیر خواهد کرد.

منبع: منیبان
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.