طرز تهیه ته دیگ بال مرغ

فیلم آموزش تهیه ته دیگ بال مرغ را تماشا کنید.

دنیای قلم -دستور پخت ته دیگ بال مرغ خیلی ساده و آسان است تنها به سلیقه و خلاقیت شما برمی گردد. یک نکته مهم در تهیه ته دیگ بال مرغ یا هر ته دیگ دیگری  این است که شما چه انتظاری از خود میتوانید داشته باشید. نکته دیگر این که چقدر با حوصله و با لذت میتوانید امورات آشپزی را انجام دهید. اعتماد به نفس، خواستن و صبر و حوصله از مواردی است که در آشپزی معجزه میکند. میتوانید امروز این معجزه را با تهیه ته دیگ بال مرغ امتحان کنید. 


مواد لازم برای ۴ نفر 


۴ پیمانه برنج
۸ عدد بال مرغ هم بال راست هم بال چپ
شوید خشک به کاسه کوچک
زعفران به میزان دلخواه کره به میزان دلخواه
نمک به میزان دلخواه

طرز تهیه ته دیگ بال مرغ

قبل از هر کاری ابتدا ۴ پیمانه برنج را در آب خیس کنید و تا زمان پخت چند بار آب برنج را عوض کنید تا مواد شیمیایی  برنج کاملا از آن جدا شود. 


بیشتر ببینید: ته دیگ مینیاتوری را تجربه کنید


هشت بال مرغ همانطور که گفتم ۴بال راست و ۴ بال چپ را شسته و آماده کرده و آنرا در ظرف جداگانه ای قرار میدهیم. اگر دوست داشتید میتوانید  کمی نمک و آبلیمو به کتف ها اضافه کنید. 
پس از گذشت دو الی سه ساعت از زمان خیس کردن برنج و عوض کردن چند باره آب آن، برنج را در آب جوش قرار داده و تا برنج نیم پز شده و آماده پخت. البته که هر برنجی زمان جوش خود را دارد. بهتر است در تهیه این نوع ته دیگ ها برنج را کمی خام تر برداریم. پس از آبکشی برنج ته قابلمه یا تابه ای که قرار است ته دیگ درست کنیم کمی روغن ریخته و بال های مرغ را به شکل دلخواه و از سمت داخل بال آن رو در روغن قرار می دهیم .اگر دوست داشتید ته مدل ته دیگ ما را انتخاب کنید بهتر است وسط بال های چیده شده را شوید یا سبزی کرفس قرار دهید. سپس برنج را روی بالها میریزیم .باید مراقب باشیم تا چیدمان بالها با فشار دانه های برنج تغییر نکند.  پس از آن شعله زیر ظرف را روشن کرده و تا ده دقیقه اول آن را زیاد کرده ولی مدام ظرف برنج را می‌چرخانیم تا حرارت همه جای ظرف را در برگیرد. سپس شعله را کم کرده و اجازه میدهیم برنج آرام آرام دم بکشد.تا زمانی که برنج دم بکشد به اندازه دو کفگیر برنج آبکشی شده را با شوید مخلوط کرده و می گذاریم آن هم دم بکشد.
 ۴۵ دقیقه بعد زعفران را در آب داغ حل کرده و آن را روی دو کفگیر برنج سفید دم کشیده میریزیم تا برای تزیین برنج از آن استفاده کنیم. 
وقتی برنج دم کشید آن را در ظرف مناسبی بر می‌گردانیم و با شوید پلاک و زعفران آنرا تزیین میکنیم.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.