تردیدی در وقوع زلزله ۷ ریشتری تهران نیست
سرپرست مدیریت بحران شهر تهران:

تردیدی در وقوع زلزله ۷ ریشتری تهران نیست

اینکه زلزله ۷ ریشتری در تهران رخ خواهد داد به این معنا نیست که بگوییم دیگر کاری از دستمان بر نمی‌آید، بلکه باید تلاش کنیم ببینیم در فاصله زلزله بم تا سر پل ذهاب چه اقدامات مختلفی انجام شد.

دنیای قلم -سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت که در وقوع زلزله‌ای بین ۷ تا ۷.۵ ریشتری تهران تردیدی نیست.

علی نصیری در جلسه هم اندیشی روز ایمنی در برابر زلزله که ظهر امروز در بوستان ولایت برگزار شد،‌ گفت:‌ امروز متولیان اصلی امدادرسانی به مردم در شهر تهران حضور دارند.

وی با بیان اینکه زلزله در شهر بم ۶.۶ ریشتر بزرگی داشت، گفت: اما زلزله احتمالی تهران بین ۷ تا ۷.۵ ریشتر خواهد بود که به عقیده زلزله شناسان در اصل وقوع آن، هیچ تردیدی نیست اما اینکه زلزله در چه زمانی رخ دهد قابل پیش بینی نیست.

نصیری با بیان اینکه نمی‌توان زلزله را قبل از وقوع پیش بینی کرد خاطرنشان کرد: زلزله را تنها کمتر از یک دقیقه قبل از وقوع آن و با استفاده از موج‌های اولیه می‌توان پیش بینی کرد. در این چند ثانیه مردم نمی‌توانند کاری کنند اما ما می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم که بطور اتوماتیک جریان گاز، حرکت قطارهای مترو و ... متوقف شده و در ایستگاه‌های آتش نشانی باز شود.

وی افزود: اینکه زلزله ۷ ریشتری در تهران رخ خواهد داد به این معنا نیست که بگوییم دیگر کاری از دستمان بر نمی‌آید، بلکه باید تلاش کنیم ببینیم در فاصله زلزله بم تا سر پل ذهاب چه اقدامات مختلفی انجام شد، در بسیاری از آئین‌نامه‌ها تجدیدنظر شده است.
 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.